donderdag 29 september 2011

Het stralend middelpunt: CU challenge #09

En jawel, weer een LOotje voor de count up challenge bij Scrapdelight. Inmiddels zitten we bij de negende uitdaging. Natuurlijk moeten er nu negen foto's gebruikt worden. En verder een cirkel van precies negen centimeter doorsnede, precies negen kralen en precies negen lintjes.

Ik heb negen foto's gebruikt van Nienkes derde verjaardagsfeestje. Op 8 augustus was ze jarig. We vierden dit op de zevende en een paar dagen later ook nog op de crèche. Van 's morgens vroeg tot 's avonds laat heeft ons dametje gestraald: ze had maar wat goed door dat het feest vandaag totaal in het teken van haar stond. Iedereen die op bezoek kwam werd enthousiast begroet en alle cadeautjes werden in grote dank aangenomen. Met alles was ze oprecht blij.

Omdat er nu negen foto's op de LO verwerkt moesten worden, heb ik twee 'creatieve oplossingen' bedacht: ten eerste een uitklap-LO: ik heb aan een standaard blad een half extra blad bevestigd en dit klapt over de basis heen. Ten tweede nogmaals een soort uitklapblad aan de binnenkant van het halve blad. De buitenkant had ik, met één geweldige foto van Nienke op de crèche met haar fantastische verjaardagsmuts op, al snel bedacht. De binnenkant was een heel ander verhaal. Dat heeft heel wat hoofdbrekingen gekost. Colin had de oplossing voor de enorme leegheid binnenin: een slinger. Moest ik natuurlijk nog wel een puzzelen dat het hele woordje 'hoera' zichtbaar zou zijn als die dichtgeklapt in mijn album zit............... Tja, en gaandeweg kwam ik op de plek van de cirkel en van daaruit ontstond spontaan de titel. De cirkel heb ik geborduurd en als je heel goed kijkt zie je dat ik negen kleine kraaltjes mee heb geborduurd. Op de los ingestoken tag heb ik de journalling geschreven.

Een enorme klus (soms even vol frustratie), maar ik ben toch wel weer blij met het eindresultaat. Daar is ie dan:


Bedankt voor je bezoekje aan mijn blog,
Liefs, Nicolette

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Elk lief berichtje is een cadeautje om te lezen. Bedankt en graag tot een volgende keer.

Liefs, Nicolette