donderdag 20 juli 2017

Kerstcadeaudoosje

Hallo lieve mensen,

Voor Joy!Crafts heb ik dit kerstcadeaudoosje gemaakt. Sinds deze maand zijn er supersterke plakbandrollen op de markt. Ik heb hier de 3 mm brede tape gebruikt en het is zo sterk dat je zelfs stukken gray board aan elkaar kunt vast plakken tot een doosje.
 Ik heb de prachtige papierset ‘Secret Garden' 6011/0531 gebruikt om het doosje te beplakken. Het deksel blijft dicht doordat ik aan de onderkant van het doosje en aan de binnenkant van deksel een stukje organza-lint heb bevestigd.
 De bovenkant van de deksel heb ik beplakt met wat stukjes designpapier, een stuk corrugated cardboard, de geweldige nieuwe ronde takjes- en bessenstans (gestanst uit designpapier en de besjes heb ik gekleurd met een Copic Marker) en een mooie kerststempel.
 Aan de binnenkant heb ik drie vakjes gemaakt. In de deksel de nieuwe kerstboomstans.
 Voor het maken van het doosje heb ik de volgende maten gebruikt:

- kaft: twee stukken van 10,3x10,3 cm en eentje van 10,3x4,3 cm

Vastplakken op een stuk designpapier van 25,6cm x 10,3 cm.De grote stukken aan de uiteinden plakken en daarna de kleinste uitlijnen in het midden. Je houdt dan kleine stukjes over tussen de stukken gray board waardoor je de kaft kunt vouwen.

- buitenkant doosje: vier stukken van 9x4,2 cm

- binnenkant doosje (voor de vakjes): een stuk van 8,7x4,2 cm en een stuk van 4,6x4,2 cm

Het was erg leuk om hieraan te werken. Ik hoop dat je dat kunt zien. Ben benieuwd naar je reactie.

Gebruikte materialen:
- Papierset ‘Secret Garden 6011/0531
- Corrugated Cardboard small 8089/0213
- Gray Board 8089/0302
-Super Sticky Tape 3 mm 6500/0121
- Snijstencil ‘Circles of Berries’ 6002/0679
- Snijstencil ‘Christmas Tree’ 6002/0682
- Clear Stamps ‘Happy Holidays’ 6410/0106
- Organza pastel 6 mm 6300/0014
- Tacky Glue 6500/0215
- Double Sided Craft Tape 6500/0030




3 opmerkingen:

  1. Dat zal een heel werk zijn geweest. Prachtig doosje.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig geheel en een hoop werk. Wat voor moois of lekkers ga je erin stoppen.
    Lieve groet,
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gaaf doosje heb je gemaakt. Ik vind hem heel mooi. Die rollen plakband heb ik ook, maar gekregen en wist niet zo goed wat ik er mee moest. Nu dus wel ;-)
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Elk lief berichtje is een cadeautje om te lezen. Bedankt en graag tot een volgende keer.

Liefs, Nicolette