zondag 23 februari 2014

Teenage nieces

Heerlijk weer eens een LOotje gemaakt met twee foto's van mij met mijn twee nichtjes op de 70e verjaardag van mijn moeder in augustus. Sinds jaren komen ze weer in Nederland wonen. Moeilijk voor hen, maar toch wel heel erg leuk voor ons als familie. Bij beide foto's zitten de dames heerlijk bij mij op schoot. En dat terwijl ze al tieners zijn!!! Heerlijk!

Ik heb voor de layout weer het geweldige papier van de lijn Vintage Autumn Basics van Maja Design gebruikt. De foto's heb ik in sepia afgedrukt, zo past het zo mooi bij het vintage papier. De randen van de foto's opgeschuurd en gemat op een stuk papier met een pijlpunt eraan. Daaronder een groter stuk papier met ook weer een pijlpunt. Achter en langs de foto een randstans van Noor (6002/0260), de Noor postcard stempel (6410/0031), de Kiwi Spirit Doily van Cheery Lynn Design en een aantal klokken uit het papier. Vervolgens de layout verder opgebouwd met embellishements. Daarvoor heb ik de volgende mallen gebruikt van Noor: muzieknotenrandstans (6002/0272), bloemen (6002/0156), het vogelkooitje met vogeltje (6003/0034), swirl (6002/0163), de veertjes (6002/0292) en de kleine sleutel (6003/0040). De sleutel bewerkt met embossing poeder (zilver en aged mahony) en in de hartjes van de bloemen kleine kant en klare roosjes of een druppel van een kleurloze parelpen. De vlinder is gestanst met een stans van Cheery Lynn. Voor de krullen aan het linker stuk papier heb ik de randpons van Martha Stewart gebruikt. De titel is gemaakt met een Sizzix alfabet strip stans. De subtitel ' Time flees' komt uit het papier. Alle randen van het papier heb ik gedistressed en geïnkt met distress inkt Walnut Stain en Pumice Stone.





Ik moet de layout nog op een canvas plakken en dan mag hij weer een tijdje prijken in de woonkamer!

Leuk dat je hier even was. Fijne dag! Liefs, Nicolette

1 opmerking:

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Elk lief berichtje is een cadeautje om te lezen. Bedankt en graag tot een volgende keer.

Liefs, Nicolette