vrijdag 8 mei 2015

Mini-scrap-album lustrumreis Kopenhagen

Goedemorgen lieve blogbezoekers,

De afgelopen maand, om precies te zijn van 5 april - 5 mei, liep er een geweldige challenge op de Facebookgroep van scrapbookwinkel Hobbyvision te Rijssen. Je kon hier een beschrijving voor het maken van een mini-scrap-album vinden en een uitgewerkt voorbeeld van zo'n album. Het zag er bij de aankondiging al zo geweldig uit, dat ik me voor deze challenge meteen heb aangemeld. In hart en nieren nog steeds een echte scrapper, dus op dag één zo'n beetje al meteen aan de slag gegaan met het in elkaar zetten van de basis van het album.
Ik heb twee papierlijnen van Prima Marketing voor mijn albumpje gebruikt:

- Seashore Collection
- Something Blue Collection

Alle bladzijden, insteekbladzijden en tags heb ik flink gedistressed met een schaar en ik heb alle randen voorzien van een stikrandje met de naaimachine. Dat geeft zo'n lekker chic effect.
De basis voor een mooie herinnering was dus al klaar voor vertrek!

Want..... van 15 tot en met 19 april ben ik met mijn jaarclubvriendinnen uit mijn studententijd op vierde lustrumreis (weliswaar een jaar te laat, maar dat mag de pret niet drukken) geweest naar Kopenhagen, de hoofdstad van Denemarken. We hebben geweldige dagen gehad met extreem zonnig weer! Dit leverde dan ook prachtige foto's op voor in mijn albumpje! De fotofanaat was weer tevreden!

Na thuiskomst, snel aan de slag gegaan met het selecteren van de foto's en toen kon de fun gaan beginnen. Ik heb eerst alle paginaatjes zo goed als zonder embellishments gescrapt. Dus wel met papierstroken, randjes, frames, kantjes, negatiefstroken, kippengaas, verbandgaas, tags en touw, maar verder moest ik het nog vrij plat houden, want het moest wel allemaal passen natuurlijk. Daarna ben ik los gegaan met het toevoegen van zelfgestanste bloemetjes, takjes en andere vormpjes en parels, speldjes en knoopjes. Alles met mate, want nog steeds was ik beperkt in het aanbrengen van hoogte. Als laatste heb ik teksten over onze reis toegevoegd.

En hier dan eindelijk de foto's van het mini-album:












Het is een mooie, blijvende herinnering aan een leuke trip geworden! Ik ben er zelf erg blij mee!

En wat een hele leuke bijkomstigheid is: IK HEB DE CHALLENGE GEWONNEN! Wat een waardering en eer is dat? En dat terwijl de kosteloze online workshop al zo'n geweldig cadeautje was!

Ik ben benieuwd wat je van mijn uitwerking van het albumpje vindt!

Bedankt voor je bezoekje aan mijn blog! En hopelijk tot snel een volgende keer weer!

Liefs, Nicolette

5 opmerkingen:

  1. Mooie herinnering...:-)!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gaaf dat je hebt gewonnen met dit super gave album en wat zo een lustrum!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig album heb je gemaakt.
    Wat een werk is het geweest.
    Maar ook een heel mooi resultaat.
    Leuk dat je de challenge heb gewonnen.
    Groetjes Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Nicolette!

    Wat leuk dat je volger bent geworden van mijn blog! Ik vind jouw creaties ook erg mooi en kom zeker vaker langs!

    Liefs,
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gaaf album heb je gemaakt. Super leuk aandenken.en gefeliciteerd met het winnen .

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Elk lief berichtje is een cadeautje om te lezen. Bedankt en graag tot een volgende keer.

Liefs, Nicolette