woensdag 21 juni 2017

Mini Scr@p-album

Hallo lieve mensen,

En welkom op mijn blog. Vandaag laat ik jullie een mini-album zien dat ik heb gemaakt met de eerste producten van de Scr@p-lijn van Joy!Crafts. Hiervoor heb ik een vijftal producten uit deze lijn gebruikt.
 Het papier dat ik gebruikt heb voor het album is ‘Seashore’ 6011/0517.
 Voor de kaft heb ik drie stukken Gray Board (8089/0302) gebruikt: twee stukken van 18x9 cm en één stuk van 18x2,5 cm. Voor het beplakken van de buitenkant van je album heb je een stuk designpapier nodig van 23x20 cm. Plak één van je grote stukken gray board op één centimeter uit de kant vast. Daarna plak je op een halve centimeter afstand de rug vast en dan weer met een halve centimeter afstand plak je het tweede grote stuk vast. Je houdt zo rondom een centimeter over. Snijd van de hoeken een hoekje weg en plak de rand van het designpapier naar binnen. Op de binnenkant plak je een ander stuk designpapier van 20,4 x 17,4 centimeter. Druk het papier een beetje in de gleufjes zodat je een mooie kaft krijgt.
 Aan de binnenkant heb ik aan de linkerkant een pocket gemaakt met twee tags en aan de rechterkant zitten acht flappagina's. Deze zijn 12,5 cm x 8,3 cm. Op de lange zijde rillen op 1.5 cm. Dit wordt je plakrand. Door deze afmeting past precies de 'Day'-stans' uit Scr@p snijstencil - weekkaarten 6002/0942 op je kaartjes. Beplak je kaartjes aan de voor- en achterkant.
 Ik heb gekozen om op elke voorkant de dag-stans te gebruiken en deze aan te kleden met de Scr@p masks liefde 6002/0826, Scr@p stempel - tandwielen 6410/0448 en Scr@p stempel - sterren 6410/0449. Ik heb hierbij gesso, distress inkt en embossingpoeder gebruikt.
Plak vervolgens de kaartjes om en om op de kaft. Begin met de bovenste en werk dan naar beneden.
Daarna heb ik alle voorstukjes van alle dagen (Mon-Tues etc.) gestanst en op volgorde in het boekje geplakt.
Vervolgens kan je de de pagina's naar eigen inzicht gaan opvullen met foto's en aankleden naar wens.


Voor dit boekje heb ik verder nog gebruik gemaakt van de volgende materialen van Joy!

- Cardstock wit linnen structuur 8013/0101
- Scr@p snijstencil - Beautiful - Love kit 6002/0914
- Tag cutting stencil 6002/6107
- Bubbles cutting stencil 6002/0520
- Seashore Cutting & Embossing stencil (meeuw) 6002/0419
- Organza lint pastel 6300/0014
- Tacky Glue 6500/0215
- Double Sided Craft Tape 6500/0030

Ik hoop dat ik jullie heb weten te inspireren. De Scr@p-spullen zijn niet alleen te gebruiken bij PL (project life) maar kun je ook prima gebruiken bij het 'gewone' scrappen maar ook zeker bij het kaarten maken.

Een hele fijne dag!



2 opmerkingen:

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Elk lief berichtje is een cadeautje om te lezen. Bedankt en graag tot een volgende keer.

Liefs, Nicolette