donderdag 11 augustus 2011

Our home is where our heart is

Op het forum van Scrapdelight is het alweer tijd voor de zevende challenge van de Count Up Challenge. En omdat de drukte op school weer bijna gaat starten, heb ik me nog even heerlijk voor het eind van de zomervakantie op deze leuke uitdaging (maar ook lastige, want hoe moet je je nou laten inspireren door de 7 schoonheden) gestort.

Dit zijn de vereisten:
  • zeven foto's
  • je maakt gebruik van mininmaal zeven vierkantjes, afzonderlijk van de foto's en dus niet als mat direct onder de foto.
  • je maakt gebruik van een parelpen (gloss en paper mag ook)
  • je gebruikt stitchdraad in minimaal twee kleuren
  • de layout moet geinspireerd zijn door het thema " de 7 schoonheden".
Op de layout heb ik gekozen voor zeven foto's van mijn gezinnetje van vier! Van net na de geboorte van Nienke tot één van twee maanden geleden (ze zijn op chronologische volgorde op de layout verwerkt).

Minimaal zeven vierkantjes. Dat is altijd prettig als het minimaal is. De scrapbookvellen zijn altijd al vierkant: dat is één. Dan blauw cardstock: twee. Middenin het titelkaartje: drie. De geborduurde rand daaromheen: vier. Het vlakje achter het huisje: vijf. De parelrand op het blauwe cardstock: zes. Dan heb ik nog zeven kleine vierkante bling-steentjes gebruikt als hartjes in de zeven kleine bloemetjes. Komt ik totaal op 13 vierkantjes uit. Nou, dat is toch minimaal zeven?

Ik heb een bronzen parelpen gebruikt om helemaal rondom op het blauwe cardstock pareltjes te plaatsen.

Stitchdraad (ook wel borduurgaren) heb ik in drie kleuren gebruikt. Bruin gebruikt om te borduren en wit en roze voor de meeldraadjes in de twee grote lichtblauwe bloemen.

Eén van de zeven schoonheden is donker haar met blauwe ogen (dat vind ik ook echt zo mooi). Daarom heb ik gekozen voor blauw cardstock met bruin stitchdraad en bronzen parelpen voor het midden van de layout. Deze kleurencombinatie zou ik anders niet zo snel gekozen hebben, maar door de inspiratiebron dus wel en het heeft best goed uitgepakt.

Dat is ook het leuke van deze challenge: je moet af en toe eens buiten je normale manier van scrappen stappen en dat maakt het echt een uitdaging.

Nou, genoeg gepraat. Hier is dan mijn eindresultaat waar ik weer best tevreden over ben.:

Leuk dat je even kwam kijken! Liefs, Nicolette

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Elk lief berichtje is een cadeautje om te lezen. Bedankt en graag tot een volgende keer.

Liefs, Nicolette